Wszystko zaczęło się tuż po zakończeniu II Wojny Światowej. Z poniemieckiej fabryki „.H. Thelen” powstała w Poznaniu Fabryka Armatur. To początek burzliwej historii marki FANA, która dziś należy do globalnego koncernu Decayeux, będącego jednym z liderów na rynku skrzynek na listy.
Nazwa FANA pojawia się w 1950 roku i nie jest przypadkowa. To skrót od słów „fabryka narzędzi”. Od tego czasu zakłady kilkukrotnie zmieniają nazwę, a także dywersyfikują produkcję, poszerzając ofertę nie tylko o różnego rodzaju narzędzia, ale także pierwsze okucia. Rozwój firmy jest dynamiczny, w następnych latach spółka przejmuje kolejne przedsiębiorstwa, skupia się na produkcji zamków i osiągając 500 pracowników, produkuje w 1968 roku aż 180 tys. zamków.
W latach 70. FANA przeżywa renesans. Rozbudowuje park maszynowy, wdraża innowacyjne technologie, które znacznie zwiększają efektywność – blisko 5-krotnie skraca czas produkcji zamka zasuwowego. Eksport osiąga aż 25 proc. co jest unikatowe z uwagi na kontekst historyczny.
Lata 90. to początek zmian ustrojowych w Polsce. To trudny okres dla zakładów FANA, ale spółka się nie poddaje i rozpoczyna produkcję zamków wpuszczanych w Piotrkowie Trybunalskim. FANA walczy o utrzymanie na rynku aż do 2002 roku, kiedy następuje powolny proces wyprzedaży majątku, zmniejszenia zatrudnienia i wstrzymania produkcji.
Przełomowy okazuje się rok 2007. Fabrykę kupuje nowy inwestor – globalny producent skrzynek na listy – francuska Grupa Decayeux. Zachowując prawo do nazwy FANA, z poszanowaniem blisko 80-letniej historii zakładów, Decayeux wprowadza spółkę na nowe obroty. Powstaje firma DAD-Polska, która dba o spuściznę jednej z najważniejszych firm wielkopolskich drugiej połowy lat. XX.
Fana by Decayeux to obecnie nowocześnie zarządzane przedsiębiorstwo, które nie tylko oferuje bardzo szeroki asortyment skrzynek na listy i okuć, ale także zapewnia produkty „szyte na miarę”, dostosowane do potrzeb klientów na całym świecie.